فروش فایل پاور پوینت

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

پاورپوینت بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی-مدیریت استراتژیک-64 اسلاید -13 اسلاید انگلیسی

پاورپوینت  بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و مزیت رقابتی-مدیریت استراتژیک-64 اسلاید -13 اسلاید انگلیسی

قسمتی از اسلایدها

 

 

 

 

چکیده مقاله

•امروزه مدیریت دانش به عنوان راهبردی برای بهبود رقابت پذیری سازمانی به شمار می آید.
•هدف این مقاله: شناسایی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و ابعاد مزیت رقابتی شرکتها
•بدین منظور ادبیات موجود در مورد مدیریت دانش و مزیت رقابتی و همچنین راهبردهای تجاری مورد بررسی قرار گرفته و مفاهیم راهبردی و مدیریت دانش ارائه شده است.
•این مقاله یک روشی نوآورانه در ایجاد مدلی از رابطه بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی ارائه می کند.
•در راستای مدل ارائه شده پنج پیشنهاد نیز ارائه شده است.
 
سوالات تحقیق
آیا رابطه ای بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی سازمان ها وجود دارد؟
•آیا رابطه ای بین ابعاد مدیریت دانش و ابعاد مزیت رقابتی وجود دارد؟
 
مقدمه
•در سال 1597 فرانسیس بیکن بیان کرد که دانش قدرت است(Barclay, 2000).
•امروزه دانش به عنوان یک دارایی راهبردی برای سازمان ها به شمار می آید، ولی در عین حال مدیریت و ارزیابی آن مشکل می باشد(Shepard, 2000).
•بهترین روش برای موفقیت رقابتی در بازار جهانی از طریق برنامه ریزی، بهبود و ارتقای توانایی های رقابتی به دست می آید.
•لازم به ذکر است نحوه عمل یک شرکت، صنعت یا سازمان در کسب و به کار بردن دانش می تواند یک عامل رقابتی کلیدی باشد(anonymous, 1995, 19).
•مدیریت دانش یک سازمان تنها هنگامی که با تصمیمات راهبردی مرتبط باشد، می تواند پتانسیلی برای ایجاد ارزش معنی دار به وجود آورد. مدیریت دانش آخرین راهبرد در افزایش رقابت پذیری سازمانی می باشد(bell & Jackson, 2001).

•استفان دنیینگ (Stephen Denning) می گوید چگونه یک سازمان بروکراتیک بزرگ، دانش را به دست آورده و آن را به کار برده و راهبرد را به طور کامل تغییر می دهد.
• اخیرا مفهوم دانش سازمانی به عنوان یک دارایی راهبردی ارزشمند بسیار رایج شده است(Zack, 1999)
•تلاش های مدیریت دانش در درجه اول بر روی توسعه کاربردهای جدید فن آوری اطلاعات تمرکز دارد.
•همچنین رابطه بین دانش و راهبردهای تجاری مورد تاکید قرار گرفته است.
 
 
مدیریت دانش
•داونپورت و همکارانش از دانش به عنوان ترکیبی از مفهوم انسانی و اطلاعات قابل پیگیری نام برده اند(Davenport & Prusak, 1998)
•سانچز(Sanchez, 1996) دانش را به عنوان توانایی بهره برداری از دارایی ها و امکانات، با یک روش مطمئن، برای دسترسی به هدف تعریف کرده است.
•(Davenport and Prusak, 1998) دانش را به عنوان ترکیبی از تجربه ها، ارزش ها، اطلاعات مربوطه و تخصص تعریف کرده اند که چارچوبی برای ارزیابی و ادغام تجربه ها و اطلاعات جدید ارائه می دهد.
•تعریف دانش به خاطر تفسیر های چندگانه از آن سخت می باشد(Choi, 2000).
•مدیریت دانش به عنوان روش های سیستماتیک برای کشف، فهمیدن و استفاده از دانش برای خلق ارزش کاربرد دارد(O dell, 1996).

...
 
مزیت ها و اهداف مدیریت دانش
مدلها و چرخه های مدیریت دانش
دانش به عنوان یک مزیت رقابتی
 
عوامل موجد مزیت رقابتی پایدار SCA

مولفه های استراتژیک یا راههای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار

راهبردهای مدیریت دانش

رابطه بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی

رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و ابعاد مزیت رقابتی

کاربرد مفاهیم مطرح شده در شرکت زیمنس

 

 

 

و سایر عناوین و توضیحات مربوطه ...


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 5,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
mobin4_1919898_4741.zip1.8 MB





آخرین محصولات فروشگاه